All Categories
Featured
Table of Contents
Want ik heb geen invloed, als event professional, op dat iemand uiteindelijk klant wordt. Wel voor een deel. En dat is het lastige van events. De ROI van een event is heel moeilijk op het event.Die is er niet. Vaak. welke beurswand. Het duurt soms wel een jaar. Of twee jaar. Of drie jaar
Of, bijvoorbeeld, als het een intern evenement is, wil je misschien dat je werknemers met een nieuw project starten. Een kick-off campagne. Of iets dergelijks. Dat is ook gedrag dat ze gaan doen, van: oh, we hebben daar iets nieuws voor, we hebben iets nieuws geleerd, dat ga ik meenemen in het nieuwe programma.
Dus met elkaar bespreken: welk gedrag willen we nu eigenlijk van onze doelgroep zien, na het evenement? En dat is zo gek. Want iedereen richt zich op het evenement. Het succes van het evenement ligt altijd daar - standenbouw brugge. Het moet goed georganiseerd zijn. Mensen moeten met een glimlach naar huis. Ja, we hebben lekker geborreld
Maar hoe gaat dat.Dat gaat niets bijdragen aan het gedrag. De volgende dag zitten ze weer in de waan van de dag. Zitten ze gewoon weer achter de computer. Mailtje sturen. En dan was het een fantastisch evenement maar het heeft niks opgeleverd. square plus standenbouw. Maar dat is het. Hij is moeilijk te formuleren maar als je hem eenmaal hebt.Alles in de organisatie van het evenement, daarna, wordt makkelijker
Als er iemand komt met nieuwe ideeën, dan kun je hem heel makkelijk daaraan toetsen. En zeggen van: nee dat past niet bij de doelstelling. Dat is wel een leuk idee. Moeten we bij een ander evenement misschien gaan doen. Maar niet voor dit evenement. Dus het helpt uiteindelijk heel erg in de focus.
En uiteindelijk om het te meten, aan het einde. Ja, dan ga je een doelgroepanalyse doen - Wat is modulaire standbouw?. Deze wordt altijd overgeslagen. Als we vragen: wat weet je nou eigenlijk over je doelgroep op het evenement? Dan is het vaak: het zijn klanten. Man-vrouw verhouding. Opleidingsniveau. Dat soort demografische gegevens. Maar die informatie, als je daar naar kijkt, dat zou ook mijn buurvrouw, bijvoorbeeld, kunnen zijn
Dus wat maakt nou die doelgroep? Wie zijn die mensen? Wat speelt erbij? Wat zijn hun ambities? Wat zijn hun uitdagingen? Waar lopen ze tegenaan? Die doelgroepanalyse, wij vragen dat aan heel veel event professionals en oganisatoren, die is er gewoon heel vaak niet. Wordt niet gedaan. standenbouw opleiding. Die is interessant
Dus eerst een doelgroepanalyse. Wat is jouw relatie ten opzichte van die doelgroep? En hoe kunnen we met dit event bijdragen aan hun ambitie? Ja, past die of past die niet? Precies. En dus, dat geeft allemaal richting. De kernboodschap. De kernboodschap is eigenlijk één zin die je bij je deelnemers in het hoofd wilt hebben als ze het event verlaten.
Dan ga ik je daar wat meer over vertellen. Want we hebben ook nog best wel wat stappen te gaan (standenbouw jobs). Ik weet niet of ze allemaal zoveel doen - Modulaire stand. Oké, dus de kernboodschap is eigenlijk de zin, en je formuleert hem zo, vanuit de deelnemer: de ambitie. Dus: als ik dit wil bereiken, moet ik dit doen
We hebben dit samen met de Behavior Change Group... Mike van Sendsteps heeft hier toen nog gezeten. Met Gert Slob van de Behavior Change Group hebben we dit samen ontwikkeld. Want je kunt mensen nog informeren over iets, dan gaan ze niet zomaar iets doen. Ze moeten intrinsiek gemotiveerd zijn.
En daarmee ben je daarna in staat om dat te doen. Dan denk je ineens: hé, ik ben intrinsiek gemotiveerd om hiernaartoe te gaan. Het voelt niet als een verplichting. Dus dat is heel interessant. Dus die kernboodschap, die zin: als ik dit wil bereiken, moet ik dit hebben. comfort beurswand. En dat event gaat daarover
Ja, als je weet voor wie je het uiteindelijk ook doet en wat er moet achterblijven, dan kan je gaan bepalen: welk budget past hierbij? Als je de doelstelling geformuleerd hebt, dan kan je daar ook de waarde wel, ongeveer, van in gaan zien. En we zien dat, heel vaak, het budget een opeenstapeling van kosten is.
Maar als je weet wat de doelstelling is, welk gedrag je uiteindelijk wilt zien, en wat dat, hopelijk, aan het einde gaat opleveren, dan kan je daar beter een bedrag aan koppelen. Wat de waarde van het evenement zou zijn (beurswand laten bedrukken). Precies, ja. En dan kan je dus ook zeggen: dan kunnen we dus wel die heel toffe locatie doen
Of: nou, we denken dat de impact van dit event niet zo groot gaat zijn. Dus dan hebben we een iets kleiner budget. Wat ook oké is. Precies. En dan bepaal je daarmee ook je team. En je leveranciers. En met wie je het gaat bereiken, eigenlijk. Of je tools.
En we zien dat, heel vaak, hier het event dus start. Maar wanneer je dus dit allemaal.Dan ga je het concept, of een format bij online events, bedenken, dat aansluit bij de doelgroep, bij de kernboodschap, die je zou willen bereiken. De volgende stap is het programma (one night stand standenbouw). Die ga je.Hoe gaan we ervoor zorgen dat het gedrag van het publiek.In hoe kort tijdsbestek ook, hé
Maar voor die keuze moet je eerst weten: wat willen we met hen bereiken? Hoe gaan we dat in het programma doen? En dan de vorm. Live, online of hybride? Ja, klopt. En dat is (Modulaire stand).Ja, daar is deze sessie, denk ik, wel wat te kort voor. En bij Momice bemoeien we ons daar ook niet heel erg veel mee
Ja. Dus dan kan je je uitnodiging gaan schrijven. Maar het leuke is, die schrijf je dus niet meer op: u bent uitgenodigd voor - standenbouw voor beurzen.We hebben spreker zus en zo en we gaan dit en dit en dit doen. Nee: wil je dit bereiken? Kom dan naar dit event. Dat is de eerste zin van je evenement
Je hebt eigenlijk één of twee zinnen nodig. Waardoor je diegene meteen prikkelt om te denken: ja, dat wil ik. Of: nee, dat wil ik niet. Ook prima: afmelden. Maar dan heb je in ieder geval wel mensen die zich aanmelden, specifiek voor dat thema, voor dat evenement. Ja, want het kost heel veel geld.
Het is voor hen niet fijn, want zij krijgen uiteindelijk niet het event waar ze mee geholpen zijn. Ze geven waarschijnlijk een lage respons op de enquête. Of slechte feedback ook in de enquête. Dus liever met een klein groepje dat enthousiast is over wat je wilt bereiken - Wat mag een curator niet doen?. Dan met heel veel mensen een middelmatig evenement halen
Hoe strak je moet regisseren (beurswand doek). Om een goed online event te hebben. Je voelt het meteen wanneer het wankel is. Maar ik denk dat we dat ook.En velen deden dat al wel. Maar bij live events geldt hetzelfde. Gewoon alles, tot op de seconde, helemaal uitschrijven. En heel veel repeteren
Van: oh ja, we hebben het uitgeschreven, dan zal het wel goed zijn. Bij onze vorige generale kwamen we erachter dat mijn computer het niet hield en vier keer klapte onze livestream eruit. In de generale, gelukkig. Dus...Nee, precies. Dus er gaat zoveel nog fout in een generale. En het wordt zoveel soepeler, vaak nog, als je een echt goede generale doet.
En we zien dat het vaak op de ochtend zelf nog even gedaan wordt. Oh, we moeten ook nog een generale. Wij doen hem echt een paar dagen voor het de echte show is. Dan kunnen we het programma nog aanpassen en zo. En het wordt echt zoveel beter. Modulaire stand. standenbouw autosalon. Ja, wij horen echt heel vaak van: ja, we waren zo druk
Ik denk: je hebt zoveel tijd, bloed, zweet en tranen in je evenement gestopt. Hoe kan het dat niemand in de organisatie dit dus belangrijk vindt? De event manager vindt het wel belangrijk. Want die weet hoeveel tijd het heeft gekost. Die wil weten: heb ik het goed gedaan? Is het goed gegaan? Hebben we het goed gedaan, met z'n allen? Maar dat wordt heel vaak overgeslagen.
Of niet goed geformuleerd (beurswand zipper). Want als je dat met elkaar doet, dan wordt het heel logisch om aan het einde in de evaluatie te zeggen: hebben we het gehaald of niet? Je gaat veel gerichter op die resultaten sturen. Want als het doel is van: ja, het event moet vlekkeloos georganiseerd worden en we moeten de mensen informeren
Want het event is geweest. Het verliep prima. Het waren blije mensen. Het was weer een succes. Ja. Maar zelfs dan. Altijd, eigenlijk bij ieder event.Er zijn sommige team events die gewoon echt om de lol gaan - job standenbouw. Maar ik zou zeggen: altijd evalueren. Sterker nog, ik zou zeggen: ik ga niet verder met het organiseren van mijn volgende event voor we geëvalueerd hebben
Latest Posts
Wat Doe Je Op De Beurs?
Beurswand Met Rits
Hoe Schrijf Je Een Curatoriaal Concept?